Zhruba od poloviny listopadu se nám hromadí zprávy od Vás zákazníku. Kde máte zásilky, jestli jsme je poslali atd.. Nestrachujte se, vždy odešleme vaše objednávky a tak to vždy bude.
Problém proč vám objednávky nechodí do 2-3 dne u pár objednávek to bylo dokonce i 10dní, což je pro mě osobně strašné, protože nechci aby jste byli naštvaní.
Jak Česká pošta tak nově Zásilkovna a její partneři pro doručení balíku do ruky (Geis, DPD a WeDo), nemají kapacity pro tento způsob dopravy, nestíhají.
Je enormní poptávka od všech eshopu po dopravě. Obecně vzato se nedivím, je před Vánocemi a nikdo nemá jinou možnost jak si objednat kromě potravin jinak než přes různé eshopy. Kdyby šlo jenom o víno, ale vše momentálně jde přes eshopy, není jiná možnost. To je hlavní a jediný důvod proč vaše zásilky chodí později.
Ale máme par typů jak dopravu urychlit
Vypozorovali jsme jaké zásilky chodí k vám rychleji.
Do pokladny přidáme možnost k zasílaní vašich balíku na výdejní místa. Na pobočky České pošty ( Možnost výdejních míst Zásilkovny jsme zrušili, od 2.12.2020 Zásilkovna navýšila ceny balíku nad 5kg, takže se nám to nevyplácí, hold láhev vína není peříčko.)
Výhoda je jednak levnější dopravné pro Vás ale hlavně urychlení procesu pro dopravce.
Pro Českou poštu je mnohem jednoduší a rychlejší nechat balík na poště. Nemusí zásilky rozvážet po adresách což jim zabere mnoho času (i když předtím bylo doručování do ruky sporadické).
Každopádně balík do ruky nezmizí z možností na našem eshopu, ale osobně si myslím že tato varianta pomůže balíkům, aby byli rychleji u vás. A s toho důvodu je tato možnost momentálně lepší variantou než balík do ruky. Jediné minus je že si pro balík budete muset zajít, zajet.
Zatím přeji hezký zbytek dne
Filip
PS: Přikládám pro zajímavost interní email od Zásilkovny pro eshopy od paní majitelky
Simony Kijonkové
Aktuální situace dopravců na trhu
Vážení klienti,
jak dobře víte, Zásilkovna Vaše zásilky v rámci služby Doručení na adresu předává spolupracujícím kurýrům DPD, Geis a WeDo (dříve Intime).
Jaká je aktuální situace?
PPL a GLS s námi odmítli v roce 2020 spolupracovat. Kurýrní společnosti DPD, Geis a WeDo (dříve Intime) nás již v první pandemické vlně omezili maximálním počtem zásilek, které jim můžeme denně předat. Proto jsme byli nuceni zavést Vámi nepopulární kroky, kdy jsme museli zrušit přímé podání na konkrétní kurýry. S těmito limity pracujeme celý rok 2020 a bohužel jsme aktuálně od DPD a Geis (stejný majitel) opět obdrželi limitaci, a to o další 50% snížení stávajících limitů s okamžitou platností. Tento postoj zdůvodňují situací na logistickém trhu a náročnou vánoční sezónou.
Zásilkovna v přípravách pro letošní sezónu nic nepodcenila. Žel naši partneři z řad kurýrů se nás jako velkého zákazníka rozhodli omezit v počtu zásilek, které od nás přezmou. Ujišťujeme Vás, že se budeme maximálně snažit předat těmto dopravcům Vaše zásilky. Na druhé straně, denní limit, který můžeme těmto kurýrům předat, je jasně stanovený a nejsme schopni jej navýšit. Rozhodnutí kurýrních společností nejsme schopni jakkoli ovlivnit, je pro nás velmi nepříjemné, o to více, že se nacházíme v náročné vánoční sezóně.
Dočasné automatické přesměrování zásilek na nejbližší výdejní místa
Z výše uvedených důvodů jsme museli přistoupit k procesu automatického přesměrovávání některých zásilek, které budou nad limity kurýrů, na nejbližší vhodná výdejní místa Zásilkovny. Předpokládáme, že se bude jednat o nižší jednotky % všech zásilek k Doručení na adresu. Vaši zákazníci o tom budou řádně informováni pomocí e-mailů, SMS a push notifikací v mobilní aplikaci Zásilkovna. Dozví se tedy konkrétní informace k cílové adrese výdejního místa i důvody přesměrování. Následně pak standardně obdrží hesla k výdeji zásilek.
Vážení eshopaři, žádáme Vás o dvě věci:
v případě, že se rozhodnete službu Doručení na adresu dále využívat, prosíme vás o komunikaci na Vaše klienty, že zásilka může být, v případě vyčerpání maximálního denního limitu kurýrů a nemožnosti předání zásilky k Doručení na adresu, doručena na nejbližší výdejní místo.
pokud by Vám výše popsaný postup měl způsobovat komplikace a nevyhovoval Vám, tak prosím službu Doručení na adresu ve svém e-shopu dočasně vypněte.
Snažíme se v Zásilkovně udělat maximum pro to, abychom všechny Vaše zásilky a vánoční dárky doručili včas. Na standardní službu Doručení na výdejní místa nebude mít tato změna žádný vliv.
Děkuji Vám za spolupráci a přeji mnoho zdraví a úspěchů ve vánoční sezóně.
Simona Kijonková
Zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta